Järvenpään demarit haluavat edistää elinkeinoelämän edellytyksiä ja yrittäjyyttä Järvenpäässä

Kaupungin elinvoimaisuuden lisääntyminen on sidoksissa taloudelliseen kasvuun, jonka edellytyksenä on yritysten sijoittuminen ja syntyminen kaupunkimme alueelle. Sitä kautta pystytään vaikuttamaan myös työllisyyden suotuisaan kehittymiseen.

Järvenpään sosialidemokraattien mielestä yleiskaavassa on varattava riittävästi yritystontteja vetovoimaisille sijainneille. Varausten yritystonteille tulisi olla hieman ylimitoitettuja nähtävissä olevaan pitkän aikavälin tarpeeseen, voidaksemme varautua mahdollisiin yllättäviinkin elinkeinorakenteen muutoksiin. Tämä mahdollistaa muutokset pitkän aikavälin tilatarpeissa.

Järvenpäässä on nykyisellä valtuustokaudella tehty aktiivista työtä elinkeinoelämän saralla. Järvenpään suurimman yritysalueen, Boogien, rakentaminen on käynnistynyt. Lidl:n tulo Järvenpäähän on ollut meille tärkeä asia, jonka positiiviset vaikutukset alueellisesti ja työllistävästi ovat suuret.

On tunnustettu tosiasia, että Järvenpään imago luotettavana kumppanina on vahvistunut. Hankkeet täällä etenevät ja se on lisännyt luottamusta elinkeinoelämän toimijoiden keskuudessa. Järvenpää nähdään kiinnostavana tulevaisuuden toimintaympäristönä Keski-Uudellamaalla.
Järvenpään sosialidemokraatit tavoittelevat kaupunkia, jossa:

• Yleiskaavassa huomioidaan myös elinkeinoelämän tarpeet sekä luodaan edellytykset yritystoiminnan syntymiselle ja sijoittumiselle Järvenpäähän.
  • Olemassa olevien yritysalueiden (Boogie ja Intro) kehittämistä jatketaan. Esimerkiksi Haarajoen Intro-yritysalueelle pyritään saamaan toimimaan uusia, merkittäviä ulkopuolisia yrittäjiä.
  • Yritysten sijoittuminen turvaa työpaikkojen synnyn. Sen tulee olla myös yksi yleiskaavaprosessia ohjaavista tavoitteista.