Järvenpään työväenyhdistys esittää Eemeli Peltosta eduskuntavaaliehdokkaaksi

Tiedote 23. toukokuuta 2022, vapaa julkaistavaksi.

Järvenpään työväenyhdistys esittää Eemeli Peltosta ehdokkaaksi seuraaviin eduskuntavaaleihin. Peltonen on 27-vuotias valtiotieteiden maisteri ja Järvenpään kaupunginhallituksen sekä Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen valtuuston puheenjohtaja. Uudenmaan sosialidemokraatit asettavat ensimmäiset ehdokkaansa 5. kesäkuuta pidettävässä piirikokouksessa. Eduskuntavaalit järjestetään 2. huhtikuuta 2023.

– Eemeli Peltosella on hyvät mahdollisuudet mennä läpi seuraavissa eduskuntavaaleissa. Peltonen keräsi edellisissä eduskuntavaaleissa 3 486 ääntä, mikä oli ensikertalaiselle erinomainen tulos. Hänellä on hyvät edellytykset toimia Keski-Uudenmaan asukkaiden äänenä eduskunnassa seuraavalla vaalikaudella, kertoo Järvenpään työväenyhdistyksen puheenjohtaja ja Peltosen kampanjan vaalipäällikkö Jarno Hautamäki

Edellisissä eduskuntavaaleissa Peltonen oli SDP:n yhdeksänneksi suosituin ehdokas Uudellamaalla. Eduskuntaan valittiin tuolloin seitsemän ehdokasta SDP:n ehdokaslistalta. Peltonen on aiemmin toiminut eduskunta-avustajana ja nyt hän työskentelee viestinnän asiantuntijana Palvelualojen ammattiliitossa.

– Haluan olla rakentamassa reilua Suomea, jossa kaikista pidetään huolta. Yhteiskuntaa, joka on turvallinen, menestyvä ja hyvinvoiva. Siksi tavoittelen ehdokkuutta eduskuntavaaleissa. Haluan kiittää Järvenpään työväenyhdistystä, joka on päättänyt ehdottaa minua ehdokkaaksi Uudenmaan sosialidemokraateille. Tästä alkaa matka kohti ensi keväänä järjestettäviä eduskuntavaaleja, kommentoi Eemeli Peltonen

Lisätiedot:

Eemeli Peltonen