Jarno Hautamäki jatkaa Järvenpään työväenyhdistyksen puheenjohtajana

Tiedote, vapaa julkaistavaksi 24.11.2022

Järvenpään työväenyhdistyksen sääntömääräinen syyskokous pidettiin 23.11. Järvenpään lukiolla. Syyskokous teki valinnat yhdistyksen luottamustehtäviin ja hyväksyi yhdistyksen toimintasuunnitelman sekä talousarvion tulevalle vuodelle. Yhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin Jarno Hautamäki ja varapuheenjohtajaksi Jarmo Mäkinen. Molemmat ovat toimineet tehtävissä myös kuluvana vuonna.

Yhdistyksen johtokuntaan valittiin varsinaisiksi jäseniksi Nea Karenius, Taru Salmivuori, Timo Haimala, Esa Koskinen (uusi), Sofia Nevalainen (uusi), Jaana Syrjänen (uusi), Pirjo Komulainen ja Kimmo Kokko. Varajäseniksi valittiin Eemeli Peltonen, Markku Juntunen (uusi) ja Antti Honkanen. Yhdistyksen tehtäviin valitut kiittivät jäsenistöä luottamuksesta saada luotsata työväenyhdistyksen toimintaa ensi vuonna.

Vuosi 2023 on Järvenpään työväenyhdistyksen 118. toimintavuosi. Toimintasuunnitelmassa tulevan vuoden painopisteiksi asetettiin muun muassa eduskuntavaalit, SDP:n puoluekokoukseen valmistautuminen ja monipuolinen tapahtumatoiminta. Yhdistys haluaa lisätä paikallisen vaikuttamistyön tunnettavuutta. Ensi vuonna järjestetään myös vapaamuotoisia jäsentilaisuuksia, jotka ovat kaikille kaupunkilaisille avoimia.

Syyskokouksessa muistettiin yhdistyksen pitkäaikaisia toimijoita

Syyskokouksessa muistettiin myös työväenyhdistyksen pitkäaikaisia toimijoita. Yhdistyksen puheenjohtaja Jarno Hautamäki luovutti SDP:n ansiomerkit Kaija Tuurille ja Viljo Smedille. Ansiomerkki myönnettiin myös yhdistyksen pitkäaikaiselle taloudenhoitajalle Asko Viitalalle, joka ei päässyt työesteen vuoksi vastaanottamaan tunnustusta. Ansiomerkkien myöntäminen on tunnustus aktiivisesta työstä puolueessa ja ansiokkaasta toiminnasta paikallisessa päätöksenteossa.

Kaija Tuuri toimi Järvenpään kaupunginvaltuuston jäsenenä vuosina 2000–2021. Tuuri tunnetaan erityisesti työskentelystään Jampan kaupunginosan kehittämiseksi. Viljo Smed toimi Järvenpään kaupunginvaltuuston jäsenenä vuosina 2008-2021. Smed tunnetaan järvenpääläisten keskuudessa ikäihmisten asioiden ja epäkohtien ratkaisun edistämisestä. Molemmat ehtivät toimia myös valtuustoryhmänsä puheenjohtajana.

Lisätiedot:

Jarno Hautamäki