Järvenpään demarit: Tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia on puolustettava

Pelko naisvihan, rasismin ja syrjinnän ujuttautumisesta yhteiskunnallisen keskustelun valtavirtaan ja poliittisen instituutioiden ytimeen on suurempi kuin pitkään aikaan. Laajaa huomiota herättänyt Suomen Perusta –ajatushautomon julkaisu on vain tämän jäävuoren uusin huippu. Jos emme avoimesti puolusta tasa-arvoista ja suvaitsevaista yhteiskuntaa sen joutuessa hyökkäysten kohteeksi, olemme vaarassa menettää kaiken, minkä puolesta sukupolvi toisensa jälkeen on uurastanut.

Järvenpään demarit tuomitsee kaikin puolin vihamieliset ja syrjivät puheet ja teot. Meidän maailmassamme jokainen on arvokas eikä kenenkään tarvitse pelätä joutuvansa ihmisarvoa halveksivien hyökkäysten kohteeksi – tulivat ne sitten ajatushautomon painokoneesta tai eduskunnan puhujankorokkeelta. Vastuuta pakoilevan käsienpesun ja selkärangattoman selittelyn ajan pitää olla ohi. Joko kunnioitamme kaikkien ihmisoikeuksia tai emme. Puoliväliä ei ole.

Meidän järvenpääläisten on nyt yhdessä sanouduttava irti naisvihasta, rasismista ja muista syrjinnän muodoista. Tämä koskee erityisesti kaupungin poliittisia ryhmiä. Olemmeko kaikki valmiita tähän? Ainakin me demarit olemme, ja kutsumme kaikki mukaan.

Järvenpään demarit