TIEDOTE 28.2.2017

Järvenpään demarit lisäsivät ehdokasmäärää edellisiin kuntavaaleihin nähden.

Järvenpään Sosialidemokraatit jättivät tiistaina 28.2. päättyneessä ehdokasasettelussa 2017 kuntavaaleihin kaupungin keskusvaalilautakunnalle 67 ehdokkaan listan. Vuoden 2012 vaaleissa Järvenpäässä demareilla oli 63 ehdokasta, joten siihen nähden ehdokasmäärässä on lisäystä, vaikka tavoitteena olikin täysi lista 76 ehdokasta. Ehdokasasettelu oli vaikea demareille niin kuin myös muillekin puolueille, joten valitsevaan tilanteeseen nähden saavutettiin hyvä tulos.

Ehdokasasettelu on monipuolinen ja rakenteeltaan läpileikkaus Järvenpääläisistä. Naisien osuus ehdokkaista 41,8% ja alle 30 vuotiaiden osuus on 9%. Edellisvaaleihin nähden uusia ehdokkaita on 50,7%. Demareiden tavoitteena on kasvattaa kannatusta siten, että se on suurin poliittinen ryhmä Järvenpäässä vaalien jälkeen 9.4. ja tavoitteen saavuttamiseksi tehdään oma vaalityö mahdollisimman hyvin, omilla asia painotuksilla, vilkuilematta muihin ryhmittymiin.

Ari Kolehmainen

vaalipäällikkö