Terijoen Työväenyhdistys -esittely

Terijoen Työväenyhdistys

Terijoen Sos.dem. Työväenyhdistys kuuluu maamme ensimmäisten työväenyhdistysten joukkoon. Kun Sosialidemokraattisen ohjelman omaksunut Suomen Työväenpuolue alkoi toimintansa vuonna 1899, oli Terijoen Työväenyhdistys ensimmäisiä siihen liittyneitä. Yhdistys on vanhin Järvenpäässä toimiva työväenyhdistys.

Yhdistyksen toiminnan keskeytyttyä talvisodan alkaessa Terijoella, jatkettiin toimintaa Järvenpäässä vuoden 1947 helmikuusta lähtien. Yhdistyksen 120-vuotis juhlia vietettiin Järvenpäässä 2017.

Jäsenmäärä on vaihdellut perustamishetken viidestäkymmenestä, kasvaen useaankin otteeseen lähelle kolmeasataa jäsentä.Tämän hetkinen jäsenmäärä lähentelee 100 jäsenen rajan.

Yhdistyksen ja sen jäsenistön antama voimakas panos oli edesauttamassa Järvenpään kehittymistä itsenäiseksi kunnaksi, neljä- ja viisikymmentäluvun vaihteessa sekä edelleen.

Yhdistyksen kokoukset vuonna 2020 ovat pääsääntöisesti kuukauden kolmas keskiviikko. Kokousaikataulu ilmoitetaan jäsenistölle jäsenkirjeillä, paikallislehdissä ja yhdistyksemme nettisivuilla  http://jarvenpaa.sdp.fi

Jos olet kiinnostunut yhdistyksen toiminnasta, lisätietoja voit kysyä ottamalla yhteyttä yhdistyksemme puheenjohtajaan tai johtokuntamme muihin jäseniin. Jäseneksi voit liittyä täyttämällä toisaalla näillä sivuilla olevan jäseneksi liittymislomakkeen ohjeiden mukaisesti.